Thursday, 11 February 2016

Crackle nails with Barry M

Hello lovelies :)
Do you remember crackle polishes? They were very popular a few years ago. I bought a few and to be honest I couldn't manage to get a proper effect with them at all. Yesterday I dug out a black one from Barry M Instant Nail Effects Collection and I was surprised how this crack effect appeared on my nails. This is the first time I've been successful so I decided to show you. This absolutely black matte effect looks really interesting on the bright orange background




And here are two blacks which have been used for my design.


And what do you think? What are your thoughts and experience with crackle polishes? Let me know in your comments.
Thank you for visiting my blog.
Have a nice day :)

Fife Fantasi

32 comments:

  1. It's so so so awesome! That orange is a perfect background! Love it! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes, you are right orange is a good contrast for black :)- thank you!!!

      Delete
  2. I have a few from OPI and I never used them, maybe it is time to put them o work! I like the effect of them on the orange!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes,Andrea, I am sure you should use them again :)

      Delete
  3. Nie używałam pękających lakierów już kilka lat:) Jak były modne to spróbowałam, fajnie wygląda ale nie wiem czy to efekt dla mnie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. absolutnie sie zgadzam, ja tez mam ich tylko kilka ale wlasnie tylko ten mnie zainspirowal na nowo ;)

      Delete
  4. Mam pękający lakier ale jakoś nie po drodze żebym coś zmalowała :) twoje zdobienie jest super :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. wyprobuj moze tez Cie pozytywnie zaskoczy :)

      Delete
  5. Miałam 1 lakier pękający, na szczęście zasechł i go wyrzuciłam :) U Ciebie nawet ładnie popękał :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. u mnie pekacze sie nie sprawdzaly az do teraz

      Delete
  6. Posiadam taki pękający lakier :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje :)

    ReplyDelete
  7. Taki pękający lakier mam tylko jeden i już nie pamiętam kiedy go używałam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. to dokladnie tak jak ja, ale czasami warto wygrzebac starocie :)

      Delete
  8. Poproszę moja kosmetyczkę o cos podobnego - piekne.

    ReplyDelete
  9. This looks cool. I like it :-D

    ReplyDelete
  10. They were on their way out when I discovered polish. Think I have a couple-the silver was always my favorite. I like it with turquoise. I like how your look is subtle.

    ReplyDelete
  11. Wow, I never saw a crackle polish come out as good as that one did!

    ReplyDelete
  12. I remember when crackle polish was the big thing! I still have mine lol.

    ReplyDelete
  13. Bardzo fajne połączenie :)
    Łał, jak dawno już nie miałam pękającego lakieru, muszę sobie jakiś sprawić :D

    ReplyDelete

I love reading your comments and I always try to respond to every one of them so don't hesitate to leave me a message :)
If you're new on my blog, I always come and check out yours. I am always following back my active followers

Skimlinks Test